
REGULAMIN KONSUMENCKI
KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO LYDIANA.PL
Niniejszy Regulamin Sprzedaży nie wyłącza ani nie ogranicza praw konsumenta, wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, które nie mogą być zmienione ani uchylone w drodze umowy.
INFORMACJE OGÓLNE
- Niniejszy regulamin (Regulamin) określa zasady korzystania ze sklepu internetowego znajdującego się na stronie internetowej dostępnej pod adresem www.lydiana.pl („Serwis") przez klientów ( Klient) .
- Serwis prowadzony jest przez Golden Planet Sp z.o.o w z siedzibą w Warszawie przy ul. Chałubińskiego 9/2 (02-004) NIP: 7010512774 , e-mail: shop@lydiana.pl Tel +48 509 747 313 (Sprzedawca) która działa jako podmiot uprawniony do sprzedaży biżuterii marki LYDIANA oraz towarów innych marek znajdujących się w Serwisie. Sprzedawca oświadcza, iż wszystkie produkty oferowane w sklepie internetowym są fabrycznie nowe i legalnie wprowadzone do obiegu.
- Serwis przeznaczony jest do użytku dla Klientów mających pełną zdolność do czynności prawnych. Aby w pełni korzystać z funkcjonalności Serwisu i dokonywać zakupów konieczna jest rejestracja w Serwisie - Klient dokonując rejestracji wyraźnie akceptuje zasady korzystania z Serwisu a Dokonując zakupów w Serwisie oświadcza iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu i akceptuje jego treść. Zabronione jest wprowadzanie do Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
- Serwis zapisuje na komputerze użytkownika pliki cookies (ciasteczka), używane do przechowywania w nich informacji dla potrzeb funkcjonalności - np. zapisywanie preferencji przeglądania. Celem jest ułatwienie przeglądania przy kolejnej wizycie w serwisie. Użytkownik sam decyduje o tym, które pliki cookies i w jaki sposób są zapisywane, poprzez ustawienia przeglądarki internetowej (powszechnie używane: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Safari). Domyślne ustawienia przeglądarek pozwalają na przechowywanie plików cookies Serwisu.
- Wszelkie informacje na temat działania serwisu można uzyskać poprzez drogę e-mailową pod adresem: shop@lydiana.pl
TOWARY
- Właściwości towarów opisane są w informacji o produkcie który jest dostępny na stronie internetowej Serwisu oraz opisie danego produktu.
- Do towarów wykonanych ze złota załączane są pudełka prezentowe, natomiast do produktów wykonanych ze srebra woreczki tekstylne.
- Wyroby jubilerskie mają specyficzne właściwości, które należy uwzględnić dokonując zakupu, zapoznając się z opisem produktu . Każdy z takich wyrobów jest niepowtarzalny i minimalnie odróżnia się od innych egzemplarzy takiego samego towaru , dotyczy to również poszczególnych elementów produktu (kamieni szlachetnych) oraz wymiarów tych produktów, są one niewielkich rozmiarów, a ich wizerunki prezentowane w Serwisie mają charakter informacyjny i nie oddają rzeczywistej wielkości towaru.. Informujemy także, że na wygląd towarów ma wpływ rozmiar i ustawienie parametrów monitora.
- Wszystkie oferowane w sklepie produkty podlegają reżimowi odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową (dotyczy sprzedaży konsumenckiej) lub - w przypadku sprzedaży w ramach działalności gospodarczej - rękojmi za wady rzeczy sprzedanej na zasadach ogólnych (w zależności od tego, które przepisy znajdą zastosowanie w konkretnym przypadku)
- Sprzedawca oświadcza, iż wszystkie produkty oferowane w sklepie internetowym są fabrycznie nowe i legalnie wprowadzone do obiegu.
CECHY PROBIERCZE
Podmiot dokonujący obrotu wyrobami z metali szlachetnych jest obowiązany umieścić w miejscu widocznym dla klientów graficzne wizerunki cech probierczych znajdujących się na oferowanych wyrobach z metali szlachetnych (Art. 8 ustawy Prawo probiercze z dnia 1 kwietnia 2011 roku).
Tabele z aktualnie obowiązującymi wizerunkami polskich cech probierczych są przedstawione poniżej.
CENY
- Wszystkie ceny detaliczne podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny hurtowe dla firm jubilerskich podawane są w wartości brutto, rabat uwzględniany jest na etapie realizacji zamówienia ( w koszyku) . Ceny nie zawierają kosztów wysyłki
- Cena podana przy każdym produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian.
- Do każdego zrealizowanego zamówienia Sprzedawca dołącza paragon, bądź na wyraźnie życzenie klienta wystawia Fakturę VAT, po uprzednim podaniu wszystkich potrzebnych informacji do jej wystawienia.
- Paragon lub Fakturę VAT należy zachować do ewentualnego zwrotu bądź reklamacji zakupionego produktu
PRZYJMOWANIE ZAMÓWIENIA
- Serwis przyjmuje Zamówienia 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
- W wyjątkowych przypadkach, zlecenia przyjmowane są telefonicznie pod numerem telefonu: +48 509 747 313 ( w dni robocze w godzinach 8.00 - 16.00 ).
- Złożenie zamówienia w Serwisie jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
- Informacje dotyczące produktów w Serwisie nie stanowią oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy. Poprzez wypełnienie formularza zamówienia Klient składa ofertę kupna określonego produktu z obowiązkiem odbioru i zapłaty.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia, ograniczenia sposobu płatności lub zażądania przedpłaty.
ZMIANY I REZYGNACJA
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odstąpienia od zamówienia w razie braku możliwości jego realizacji, w szczególności z zastrzeżeniem dalszych postanowień niniejszego ustępu.
- W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi o tym Klienta oraz zwróci Klientowi wszystko, co Klient świadczył na rzecz Sprzedawcy , chyba, że Klient dokona wyboru innego towaru.
- Zamówienie jest realizowane, gdy towar jest dostępny.
- Klient może wprowadzić zmiany w złożonym zamówieniu lub cofnąć zamówienie wysyłając powiadomienie pocztą elektroniczną na adres: shop@lydiana.pl lub dzwoniąc pod numer +48 509 747 313 do chwili rozpoczęcia realizacji zamówienia, z zastrzeżeniem ust. Poniżej.
- Strony zgodnie wyłączają możliwość zmiany lub cofnięcia zamówienia przez Klienta w przypadku towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie, zindywidualizowanych lub oznaczonych "na zamówienie" w serwisie, a także gdy towar został już wysłany do klienta.
TERMIN REALIZACJI
- Realizacja zamówienia złożonego w dni powszednie po godzinie 9:00, oraz w soboty, niedziele i święta rozpoczyna się najbliższego dnia roboczego. Przez realizację zamówienia należy rozumieć przekazanie towarów przez Serwis przewoźnikowi.
- W przypadku gdy termin realizacji jest wyszczególniony przy produkcie -produkt wysyłany jest we wskazanym terminie w sposób wybrany podczas składania zamówienia. Termin ten należy powiększyć o czas dostawy, liczony od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
- Jeżeli Klient złożył jednocześnie kilka zamówień na towary o różnym czasie wykonania, zostaną one wysłane łącznie po skompletowaniu całości to jest po upływie czasu najdłuższego z podanych. Klient po złożeniu zamówienia informowany jest o terminie realizacji przesyłki.
- Dostawy towarów zamówione w Serwisie dokonywane są przez przewoźnika prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie doręczania przesyłek, zgodnie z Regulaminem przewoźnika zawierającym m.in. terminy, koszty i sposób dostaw. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie przewoźnika w dostawie towaru do Kupującego.
- Przeważnie firma kurierska doręcza przesyłkę w godzinach od 9 do 18. Jeżeli Kurier nie zastanie Klienta pod wskazanym w zamówieniu adresem pozostawi awizo. W niektórych przypadkach po nieudanej próbie doręczenia paczki, zostanie ona przekazana do najbliższego dla Klienta, punktu odbioru paczek wybranego kuriera.
- Przesyłki wartościowe np. z zawartością taką jak asortyment Serwisu narażone są na utratę, a obowiązujące przepisy nakładają obowiązki także na odbierającego przesyłkę , dlatego :
-Klient / Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera.
-zgodnie z przepisami Klient ma prawo otworzyć paczkę i sprawdzić czy jej zawartość jest zgodna z zamówieniem oraz czy towar nie jest uszkodzony, w przeciwnym wypadku spisywany jest protokół na podstawie którego możliwe jest uzyskanie odszkodowania od przewoźnika.
KOSZT DOSTAWY
- Odbiór osobisty towarów jest możliwy w Salonie Jubilerskim Lydiana w Galerii Młociny w Warszawie przy ul. Zgrupowania AK Kampinos 15, dwa razy w tygodniu we wtorki oraz czwartki po godzinie 12. W tych też dniach przesyłki dostarczane są pod adres odbioru osobistego, stąd towary zamówione np. w sobotę będą dostępne do odbioru we wtorek.
- Koszty przesyłki są różne w zależności od wybranego towaru i jego wartości. Szczegółowe koszty widoczne są po dodaniu produktów do koszyka i wybraniu sposobu płatności.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedochowanie terminu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku wystąpienia siły wyższej.
- W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających realizację zamówienia w terminie wskazanym na stronie internetowej sklepu, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o nich Klienta podając jednocześnie przewidywany czas realizacji zamówienia.
- Przesyłki krajowe dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskiej, powinny dotrzeć następnego dnia roboczego po dniu ich nadania. Przesyłki zagraniczne dostarczane za pośrednictwem firmy kurierskich powinny dotrzeć do 6 dni roboczych po dniu ich nadania.
- Przesyłki dla klientów hurtowych realizowane są wyłącznie za pośrednictwem kuriera, cena przesyłki ustalana jest indywidualnie i zależna jest od wartości zamówienia
DOKONYWANIE PŁATNOŚCI
Serwis akceptuje następujące formy płatności:
a. płatność przy odbiorze zapłata gotówka kurierowi
b. karta bankowa / e-przelew - zapłata realizowana przez PayU, w czasie rzeczywistym zamówienie jest realizowane niezwłocznie po odnotowaniu wpływu pieniędzy na rachunek sklepu.
c. przekaz/przelew - na rachunek sklepu:97 1750 1080 0000 0000 3790 8417, w tytule przelewu należy podać numer zamówienia, zamówienie jest realizowane niezwłocznie po odnotowaniu wpływu pieniędzy na rachunek sklepu.
ZWROT ZAMÓWIONEGO TOWARU:
- Zgodnie ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014, poz. 827), konsument który zawarł umowę na odległość może w terminie czternastu (14) dni od dnia objęcia zakupionej rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz zwracając towar Sprzedawcy w terminie 7 dni od odstąpienia od umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie Oświadczenia na adres pocztowy lub elektroniczny Serwisu :
Lydiana
Chałubińskiego 9/2
02-004 Warszawa
shop@lydiana.pl
- Z uwagi na treść art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi m.in. w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Przykładem takich rzeczy mogą być produkty wykonane na indywidualne zamówienie, produkty spersonalizowane (np.poprzez grawerowanie)
- Strony zgodnie wyłączają możliwość zwrotu towaru przez Klienta w przypadku towarów wykonywanych na indywidualne zamówienie lub oznaczonych w serwisie "na zamówienie". Produkty na których został wykonany grawer, zmieniony rozmiar lub dokonana została inna zmiana na życzenie ( ingerencja w produkt ) również są bez możliwości zwrotu.
- Dla skorzystania z prawa odstąpienia od umowy konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, lub złożyć to oświadczenie w każdy inny zgodny z przepisami prawa sposób.
- Zwracany w powyższym trybie produkt powinien być odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu, z kompletną jego zawartością i nienaruszoną metką, nieoderwaną od produktu, (produkt z oryginalnie przyczepioną metką, faktura lub paragon fiskalny, itp.), oraz nie nosić znamion używania, przeróbek itp.
- Sprzedawca oświadcza, że nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Do przesyłki zwrotnej należy dodać oświadczenie o odstąpieniu od umowy i podać dane kupującego oraz nr konta na który należy zwrócić pieniądze.
- W przypadku prawidłowego odstąpienia od umowy, zapłata zostanie zwrócona Klientowi w terminie 14 dni roboczych od momentu otrzymania przez Serwis przesyłki zwrotnej towaru, Klient zostanie o tym poinformowany drogą mailową lub telefoniczną.
- Sprzedawca zwraca najniższy oferowany koszty dostawy do klienta, natomiast gdy Klient wnioskuje o wysyłkę lub jej niestandardową formę np. ekspresowa, pobraniowa Klient ponosi koszty różnicy pomiędzy ceną sposobów dostawy.
- Klient w związku ze skorzystaniem z prawa odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej na odległość ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru do serwisu
REKLAMACJE PRODUKTÓW ZAKUPIONYCH W SERWISIE
- Serwis realizując zamówienia zobowiązuje się dostarczać towary wolne od wad.
- W przypadku stwierdzenia wad fabrycznych produktu zakupionego w Serwisie przez konsumentów w czasie 2 lat od daty zakupu w celu zgłoszenia reklamacji należy przesłać produkt do siedziby firmy
- Reklamacje towarów można złożyć w każdy sposób dopuszczalny przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa,
- Do reklamowanego towaru należy dołączyć dowód zakupu paragon fiskalny, fakturę VAT, bądź metkę, atest dołączony do produktu podczas zakupu. W przesyłce powinno się również znaleźć pismo z opisem wykrytej przez państwa wady.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie. Klient otrzyma odpowiedź nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty dostarczenia przesyłki do Sprzedawcy. O rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca poinformuje w sposób zgodny z życzeniem Klienta (np. e-mail albo list polecony).
- Reklamacje rozpatrywane są bezpłatnie. W przypadku stwierdzenia wad fabrycznych towar zostanie naprawiony na koszt Sprzedawcy i odesłany do klienta.
- Jeśli stwierdzi się, że uszkodzenia produktu wynikają ze złego użytkowania, zniszczenia mechanicznego i innych wad za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności, klient zostanie poinformowany o ewentualnych kosztach naprawy i wysyłki oraz terminie realizacji naprawy produktu. Klient może również odmówić naprawy i zażądać odesłania z powrotem do niego produktu. W tym wypadku klient ponosi koszty wysyłki.
- Klient będący konsumentem może skorzystać między innymi z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient może skierować sprawę do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego zgodnie z regulaminem tego sądu polubownego oraz właściwymi przepisami prawa. Niniejsza informacja nie stanowi zapisu na sąd polubowny. Decyzję o zawarciu zapisu na sąd polubowny Serwis w każdej sprawie będzie podejmował odrębnie po powstaniu sporu.
- Klient może zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Serwisem .
- Klient może skorzystać z europejskiej platformy ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Decyzję o wyrażeniu zgody na skorzystanie z podmiotu ADR Serwis w każdej sprawie będzie podejmował odrębnie po powstaniu sporu.
WARUNKI GWARANCJA
- Sprzedawca udziela 12 miesięcznej gwarancji na biżuterię zakupioną w Serwisie
- Gwarancja obejmuje wszelkie wady produkcyjne.
- Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych, naturalnego zużycia (ścierania się metalu oraz rodu, zarysowania, wgniecenia, uszczerbienia, rozerwania, odkształcenia) oraz wady powstałe na wskutek nieprawidłowego użytkowania, jednak w każdej chwili mogą Państwo odpłatnie naprawić i odnowić biżuterię zakupioną u nas.
- Gwarancja nie obejmuje ubytków w kamieniach w wyniku naturalnego zużycia
- Warunkiem naprawy gwarancyjnej jest dostarczenie kompletnej biżuterii, wraz z dowodem zakupu
- Ingerencja zewnętrzna np. naprawy, zmniejszenie lub powiększenie powoduje utratę gwarancji
- Biżuteria z natury rzeczy jest wyrobem delikatnym, prosimy by nie spać w biżuterii, przechowywać z dala od lekarstw i rtęci, nie moczyć w detergentach, ściągać przed kąpaniem a w szczególności w biżuterii z kauczukiem nie kąpać się w basenie, gdyż chlor niszczy kauczuk
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 (tekst jednolity z dnia 6 lipca 2002 r. Dz.U. 2002.101.926), Serwis zobowiązany jest do ochrony danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klienta w związku z wysłaniem zamówienia, na potrzeby zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, jest Golden Plnet Sp zoo
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania i aktualizowania. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do wysłania zamówienia oraz zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. Dane osobowe Klienta są przetwarzane na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2014 poz. 1182 ze zm.), w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, w tym w celu ewidencji sprzedaży i kontaktu z kupującym na potrzeby wykonania umowy oraz ewentualnie innym podmiotom w celu wykonania umowy, tzn. podmiotom świadczącym na rzecz Golden Planet sp zoo usługi w zakresie windykacji i dochodzenia należności związanych z umową.
- Podczas składania zamówienia klient dobrowolnie wyraża zgodę na przetwarzanie i wykorzystywanie jego danych osobowych w celu realizacji zamówienia, reklamacji, a także w celach marketingowych przez Sprzedawcę , który jest administratorem sklepu internetowego
- Klient ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe, a także do ich zmiany, bądź usunięcia.
PRAWA AUTORSKIE:
- Wszystkie zdjęcia oraz teksty zamieszczone w Serwisie są własnością firmy Serwisu
- Kopiowanie zdjęć, treści oraz wszelkich innych ilustracji graficznych zamieszczonych na stronie Serwisu l jest zabronione.
- Zabrania się podmiotom gospodarczym z zewnątrz pobierania i wykorzystywania treści zamieszczonej w serwisie do celów marketingowych czy handlowych.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Treść niniejszego regulaminu wchodzi w życie z dniem 19 czerwca 2017.
- Serwis zastrzega sobie możliwość zmian w regulaminie w dowolnym czasie. Zmiany nie wpływają negatywnie na zamówienia realizowane przed zmianą regulaminu.
- Zmiany obowiązują od chwili publikacji na stronie Serwisu
- Sprzedaż towarów w Serwisie, a także posprzedażowa obsługa Klienta, odbywa się na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. 2014, poz. 121 ze zmianami) oraz ustawy z dnia. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., poz. 827).
- W razie sprzeczności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w miejsce postanowień Regulaminu stosuje się te przepisy, a pozostała część Regulaminu pozostaje w mocy.
- Wszelkie uwagi prosimy kierować pod adres email: shop@lydiana.pl bądź listownie.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 27-06-2017